Matka tallille lyhenee

Ken muuttaa

Ken muutti tammikuun 2017 alussa Sannan pihaan. Ostin Kenille oman siirtotallin ja näin tallimatkani lyheni, ja ajattelin että nyt nään Keniä useammin. Selityksiä selitysten jälkeen, ja luistin tallille menosta. Keksin aina jotain tärkeämpää tai vähemmän tärkeää, ettei minun tarvitse kohdata pelkoani. Joskus lähdin jämäkästi kotoa tallille, ja olin erittäin päättäväinen, mutta kun pääsin tallille, niin ajattelin että miks tulin tänne. Minulle tallilla käymisestä tuli jonkin sortin pakko suoritus. Ajattelin, että jos nyt hoidan nämä pakolliset tehtävät nopeasti, niin pääsen äkkiä pois. Sanna mainitsi muutamia kertoja että kyllä sinun Mervi pitäisi käydä useammin, jotta pääset eteenpäin. Mietin aina välillä että jos sittenkin möisin Kenin pois, en pysty tähän. Sanna ei kuitenkaan antanut periksi, vaan jatkoi kannustusta. Hevonen ei mene pilalle vaikka en osaisi tehdä sillä vielä mitään. Tottahan se oli, mutta itsellä oli vain niin kamalan huono omatunto kun olin hankkinut hevosen ja Sanna koulutti sitä yksin. Siis en tarkoita että minun pitäisi sitä kouluttaa, mutta olisi ihan suotavaa jos olisin mukana niissä hetkissä. Toisaalta olin kuitenkin niin tykästynyt hevoseen, etten olisi uskaltanut sitä enää myydä kenellekään. Kamalaa jos se joutuisi huonoon kotiin.

Harjoituksia

Kävin tallilla silloin tällöin, taluttelin Keniä hieman, harjailin ja nostelin kavioita. Sanna oli jo tehnyt sen kanssa hoitoharjoituksia, joten se jo osasi kävellä turpa irti selästäni ja alkoi nostella kavioita jo automaattisesti kun liu’utin kättäni jalkaa pitkin. Teimme myös eräänä päivänä sellaisia harjoituksia, että laitoimme pressun ja maton maahan, ja taluttelimme Keniä niiden yli. Se sujui ihan hienosti, ja jälleen minulle jäi hyvä muisto harjoituksista.




Sanna oli opettanut minulle että hevosen kanssa ei kannata ottaa liian paljon uusia asioita samalle päivälle. Sen takia että hevoselle jäisi rento ja hyvä olo uusiin asioihin tutustumisista. Huomasin että sama koskee myös minua, kun on paljon onnistumisia, niin se rohkaisee todella paljon, ja seuraavalla kerralla kaikki on miellyttävämpää.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Mistä tämä tärinä ja vapina tulee????

Unelmaa, pakkosuoritusta ja luopumista

Nettiin hevoskaupat mielessä